Antradienis , spalio 16 2018
Pagrindinis / Įvairenybės / Taisyklingai naudojami automobilių kabliai

Taisyklingai naudojami automobilių kabliai

Nors dažno lietuvio automobilis yra papuoštas su auto kabliu, tikrai ne kiekvienas žino kaip taisyklingai jį naudoti ir saugiai tempti priekabą. Tiesa, ne kiekvienas kablį naudoja apskritai – kai kurie žmonės tiesiog jau nusiperka autombilį su sumontuotu farkopu, tačiau jo niekada taip ir nepanaudoja.

Nesvarbu ar esate vienas iš tų, kurie turi automobilio kablį ir jį naudoja, tačiau nežino kaip tai daryti taisyklingai, ar turite farkopą, norėtumėte juo pasinaudoti ir patempti priekabą, tačiau dėl žinių stygiaus nesiryžtate to padaryti – mes jums padėsime. Šiame straipsnyje stengsimės pateikti svarbiausius principus, kuriais vadovaujantis reikia tvirtinti priekabą prie auto kablio, taisyklingai suskirstyti svorį ir pasirūpinti, jog kelionė su priekaba būtų saugi ir sėkminga.

Netinkamas svoris ant auto kablio

Ar kada esate savo akimis matę, kaip automobilis tempia smarkiai prikrautą priekabą, o tempiančiojo automobilio priekis atrodo lyg pakilęs į orą? Tikriausiai, kad taip, ir tai yra puikiausias pavyzdys kaip automobilių kabliai yra naudojami netaisyklingai. Taip būti neturi, tačiau taip būna dėl to, jog žmonės nesupranta kaip taisyklingai paskirstyti svorį priekaboje. Tai yra itin pavojinga ir prieš tempiant bet ką reikėtų įsitikinti, jog ant farkopo krintantis svoris yra paskirstytas taip, kaip ir turėtų būti.

Tiesa, ne viskas priklauso vien nuo to, kaip paskirstysite svorį – kai kuriais atvejais automobilio kablys paprasčiausiai nėra tinkamas jūsų kroviniui. Egzistuoja daug, įvairių, skirtingus parametrus turinčių farkopų, kurie iš pažiūros ir atrodo labai panašiai, tačiau atlieka skirtingas funkcijas ir yra naudojami skirtingoms užduotims įgyvendinti, t.y. tempti skirtingiems svoriams, skirtingiems priekabų tipams ir taip toliau.

Viena iš didžiausių klaidų, kurios turėtų vengti kiekvienas – prikrauti didžiąją dalį svorio į priekabos galą. Tai padarys jūsų automobilį ir priekabą nestabiliais, todėl posūkiuose ar tiesiog slidžiame kelyje jus gali sumėtyti ir akimirksniu atsidursite griovyje. Verta paminėti, jog jei priekabos krovinio svoris suskirstytas neteisinga, neišgelbės net ir geriausias vairuotojas už automobilio vairo – kritinėje situacijoje automobilis pasidaro tiesiog nevaldomas, todėl jį išlyginti ir išlaikyti ant kelio yra beveik neįmanoma.

Dar vienas labai svarbus akcentas, į kurį būtina atkreipti dėmesį yra automobilių, ant kurių sumontuoti auto kabliai, varomieji ratai. Tikriausiai jau esate girdėję faktą, jog priekabų tempimui daug geriau tinka automobiliai, kurios varo galiniai ratai. Tiesa, įvairias priekabas taip pat puikiai galima tempti ir su priekiniai ratais varomais automobiliais, tačiau šiek tiek skiriasi vairavimo ypatybės bei stabilumas kelyje.

Farkopo komponentai

Idealiausias variantas, jei vairuotojas dar prieš perkant automobilį su auto kabliu ar prieš montuojant farkopą ant savo jau turimo automobilio žino, ką ir kaip jis norės tempti. Tai palengvintų pasirinkimą ir padėtų įsigyti būtent tokį automobilinį kablį, kuris puikiausiai atitiktų jo poreikius.

Principe, sistema labai paprasta ir ją perkąsti gali kiekvienas – ant automobilio yra montuojamas farkopas, ant kurio specialia jungtimi galima kabinti priekabą. Ši jungtis yra itin stabili, tačiau tuo pačiu ir laisvai judanti, todėl posūkiai įveikiami be vargo. Kaip jau minėjome, taisyklingai paskirstytas svoris ant automobilio kablio yra labai svarbu, kadangi nuo to didžiąja dalimi priklauso viso sąstato stabilumas.

Pastaruoju metu labai populiarėja nuimami, mobilūs automobilių kabliai. Jie suteikia galimybę keisti kablio galvutę ir pritaikyti jį skirtingiems poreikiams, taip pat nuimti jį nuo automobilio tuomet, kai šis nėra reikalingas. Kai kurie automobilių gamintojai netgi įtraukia tokį pasirinkimą į komplektacijos sąrašą.

Kablio tvirtinimas

Tikriausiai esate internete matę vaizdelių, kuomet norėdamas ką nors patempti, automobilio vairuotojas išplėšia iš savo automobilio kablį – dažniausiai su visu galiniu tiltu. Taip nutinka ne todėl, jog pats auto kablys yra netinkamas, bet todėl, jog jis pritvirtintas ne taip, kaip turėtų būti, arba paprasčiausiai dėl to, jog tvirtinimas nepritaikytas labai dideliai apkrovai.

Žinoma, toks incidentas kainuotų labai didelius pinigus ir pridarytų milžiniškų nuostolių, todėl visada žinokite savu automobilio kablio galimybes ir nesistenkite jų viršyti. Jei nesate tikras dėl savo farkopo parametrų, informacijos visada galite ieškoto internete.

Domitės automobiliais? Daugiau straipsnių rasite čia:
https://autoviskas.lt/straipsniai

Taip pat skaitykite

Xiaomi Redmi Note 4 kaina: kiek mokėti ir ko tikėtis?

Nuolat besiplečiant išmaniųjų telefonų rinkai, keičiasi ne tik klientų poreikiai, bet ir gamintojų užmojai. Prieš ...