Ketvirtadienis , 18 balandžio 2024
Pagrindinis / Įvairenybės / FOTOGRAFIJOS MUZIEJUJE – GINTAUTO STULGAIČIO KŪRYBOS RETROSPEKTYVA

FOTOGRAFIJOS MUZIEJUJE – GINTAUTO STULGAIČIO KŪRYBOS RETROSPEKTYVA

2017 metų vasario 10 dieną, penktadienį, 16.00 valandą Fotografijos muziejuje (adresas Vilniaus g. 140, Šiauliai) atidaroma Vito Luckaus fotografijos centro parengta Gintauto Stulgaičio (19592000 m.) retrospektyvinė fotografijų paroda, kurią lydės susitikimas su menininko kūrybos bendražygiais, „Plėšriųjų sekcijos“ nariais Arūnu Kulikausku, Giedriumi Liagu ir dukra Jone. Prieš atveriant duris plačiajai visuomenei į parodą, smalsiausi fotografijos mylėtojai kviečiami 14 val. dalyvauti A. Kulikausko vedamoje meistriškumo pamokoje, kuri padės perprasti G. Stulgaičio kūrybos savitumą ir leis patiems išmėginti menininko naudotą fotografijų tonavimo techniką (būtina užsiregistruoti). Paroda veiks iki 2017 metų balandžio 9 dienos.

Fotomenininko G. Stulgaičio vardą didelė visuomenės dalis pirmą kartą išgirdo 2011 m. Nacionalinėje dailės galerijoje surengtoje parodoje „ZOO fotografija. Kaunas. Paskutinis sovietmečio dešimtmetis“ (parodos kuratorės: Margarita Matulytė ir Ieva Mazūraitė-Novickienė), tapusioje atradimu ne tik paprastiems žiūrovams, bet ir ne vienam meno žinovui. Šiauliuose Fotografijos muziejuje pristatoma paroda – tai puiki proga išsamiau susipažinti su G. Stulgaičio, vieno iš vadinamosios „Plėšriųjų sekcijos“ narių, kūryba.

G. Stulgaičio paroda
G. Stulgaičio paroda

2015 m. Šiaulių fotografijos muziejaus fondus pasiekė G. Stulgaičio dukterų padovanotas menininko fotografijų archyvas (1 607 autoriaus sidabro atspaudai). Tyrinėjant fotografo kūrybinį palikimą, atsiskleidžia skirtingų temų, stilių, žanrų gausa. Cikluose „Šeimyniniai portretai“, „Balius“ bei pavieniuose portretuose menininkas fiksuoja savo aplinkos žmogų; subtiliose interjerų ir jų fragmentų studijose, cikluose „Senamiesčio etiudai“, „Belvederis. 1986-ųjų vasara“, Kauno zoologijos sode kurtoje „Rūkų“ serijoje atsiskleidžia itin įdėmus ir jautrus žvilgsnis į aplinką. Kūrybinį universalumą ir savitą požiūrį ypač atspindi autoriaus naudotos technikos spausdinant ar tonuojant atspaudus, daug eksperimentuojant su natiurmorto žanru.

G. Stulgaičiui esminis kūrybinis procesas buvo ne pats fotoaparato užrakto paspaudimas, o vaizdo režisavimas (ar tai būtų šeimyninis portretas, ar natiurmorto kompozicija) ir tai, kas vykdavo fotolaboratorijoje: fotografijų spausdinimas, spalvinimas, rankų darbo pasportų kūrimas. Tai lėmė, kad dviejų vienodų atspaudų nėra, tačiau gausu tos pačios fotografijos variantų ir interpretacijų.

Ir jei iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad menininkas taip ir neatrado savo temos, buvo nuolatiniuose ieškojimuose, vis dėlto būtų galima teigti, kad jo tema ir nuolatinis tyrinėjimo objektas buvo pats santykis – žmonių, daiktų, formų, skirtingų faktūrų, atspindžių, šviesos ir šešėlio.

Parodos organizatoriai: Vito Luckaus fotografijos centras, Fotografijos muziejus

Rėmėjos: Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos Respublikos kultūros ministerija

Parodos partneriai: Lietuvos dailės muziejus, Lietuvos fotomenininkų sąjunga

Taip pat skaitykite

Profesionalams skirtos gitaros

Muzikos pasaulyje profesionalios gitaros yra meistriškumo, skambesio ir grojimo galimybių įrodymas. Šie instrumentai kruopščiai suprojektuoti ...