Ketvirtadienis , 24 rugsėjo 2020
Pagrindinis / Gyvenimas / B grupės vitaminai – kaip jie gelbsti mūsų sveikatai

B grupės vitaminai – kaip jie gelbsti mūsų sveikatai

Dažniausiai B grupės vitaminų kompleksą sudaro vitaminas B1 (tiaminas), B2 (riboflavinas), B3 (niacinas), B5 (pantoteno rūgštis), B6 (piridoksinas), B7 (biotinas), B9 (folio rūgštis) ir B12 (kobalaminas). Tačiau kartais taip pat būna įtrauktas ir vitaminas B10 (paraaminobenzoinė rūgštis).

B grupės vitaminai yra randami mėsoje, lapinėse daržovėse, pieno produktuose, pupelėse, pupose ir viso grūdo produktuose. B grupės vitaminai padeda mūsų organizmui į jį patenkantį maistą paversti energija, taip pat dalyvauja raudonųjų kraujo kūnelių gamyboje ir vaidina labai svarbų vaidmenį tam tikrose organizmo funkcijose.

B grupės vitaminų nauda

B grupės vitaminų pagrindinis vaidmuo yra paversti maistą į energiją. Tačiau kai kurių atliktų tyrimų rezultatai rodo, kad B grupės vitaminai gali pagelbėti susiduriant su įvairiomis ligomis ir sveikatos sutrikimais, tokiais kaip nerimas, depresija, širdies ligos ar priešmenstruacinis sindromas. Be to, kai kurie žmonės B grupės vitaminų maisto papildus vartoja tam, kad padidintų energiją, pagerintų nuotaiką, atmintį, odos ir plaukų būklę bei sustiprintų imuninę sistemą.

Ir nors nemenka dalis žmonių, kurie vartoja įvairų sveiką maistą, pakankamai B grupės vitaminų gauna su maistu, vis dėlto kai kurie žmonės susiduria su B grupės vitaminų trūkumu – ypač tie, kuriems yra virš 50 metų, vartoja tam tikrus vaistus, serga celiakija, Krono liga, gastritu ar turi kitų virškinimo sutrikimų. Taip pat, jei jums buvo atlikta skrandžio ar svorio mažinimo operacija, reguliariai vartojate alkoholį arba propaguojate vegetarizmą arba veganizmą, jums gali būti padidėjusi B grupės vitaminų trūkumo rizika. Tuo tarpu nėščioms ir kūdikį savo pienu maitinančioms mamoms gali reikėti daugiau vitamino B6, B9 ir B12.

B1 (tiaminas)

  • Labai svarbus augimui, vystymuisi ir organizmo ląstelių funkcionavimui.
  • Padeda organizmui angliavandenius paversti į energiją.
  • Reikalingas smegenų veiklai, raumenims ir nervų sistemai.

B2 (riboflavinas)

  • Reikalingas akims, nervų sistemai ir odai.
  • Padeda maistą paversti į energiją.
  • Reikalingas raudonųjų kraujo kūnelių gamybai ir augimui.
  • Veikia su kitais B grupės vitaminais.

B3 (niacinas)

  • Padeda maistą paversti energija.
  • Padeda organizme esantiems enzimams tinkamai funkcionuoti, formuoja ir atstato DNR.
  • Gelbėja virškinimo ir nervų sistemos funkcionavimui bei odai.
  • Reikalingas hormonų gamybai.

B5 (pantoteno rūgštis)

  • Suskaido riebalus ir angliavandenius energijai.
  • Padeda organizmui įsisavinti kitus vitaminus, tokius kaip riboflavinas.
  • Atlieka svarbų vaidmenį gaminant lytinius ir streso hormonus antinksčiuose ir neurotransmiteriuose.
  • Reikalingas raudonųjų kraujo kūnelių ir cholesterolio gamybai.

B6 (piridoksinas)

  • Svarbus imuninėms funkcijoms ir smegenų vystymuisi bei funkcionavimui.
  • Reikalingas organizmui tam, kad naudotų ir saugotų baltymus bei angliavandenius iš maisto.
  • Reikalingas daugiau nei 100 enzimų reakcijų organizme.

B7 (biotinas)

  • Padeda organizmui riebalus, angliavandenius ir baltymus iš maisto paversti į energiją.
  • Reikalingas riebalų rūgščių gamybai.
  • Skatina augimą ir gerina kaulų bei plaukų sveikatą.

B9 (folio rūgštis)

  • Padeda organizmui gaminti raudonuosius kraujo kūnelius.
  • Padeda ląstelėms gaminti ir prižiūrėti DNR.
  • Sumažina apsigimimų smegenyse ir stubure riziką.

B10 (paraaminobenzoinė rūgštis)

  • Naudojamas folio rūgšties sintezei organizme.
  • Padeda odą apsaugoti nuo laisvųjų radikalų žalingo poveikio.
  • Gelbėja gydant įvairias odos ligas.
  • Skatina plaukų augimą.
  • Padeda gydyti virškinamojo trakto sutrikimus, dirgliosios žarnos sindromą.

B12 (kobalaminas)

  • Padeda palaikyti sveiką nervų sistemą ir raudonuosius kraujo kūnelius.
  • Svarbus baltymų apykaitai.
  • Reikalingas raudonųjų kraujo kūnelių ir DNR formavimui.

Daugiau apie B grupės vitaminus skaitykite: https://biofitus.lt/maisto-papildai/89-vitaminas-b.html

Taip pat skaitykite

Nuosavas sodas ir augalų pasirinkimas

Norite savo namo sode pasisodinti daugiau įvairių augalų? Galvojate, kad krūmai galėtų augti vietoje tvoros? ...